Wowpodden - Bara service

Konflikter och osämja, de flesta av oss håller nog med om att det tar energi och kan vara obekvämt.

Det finns också ett märkligt antagande att ledare, bara genom sin titel, kan hantera konflikter och bygga framgångsrika samarbeten men det är ju inget man bara kan. Men, att konflikthantering är något som ledare förväntas göra är inget nytt så hur kan du bli modigare och effektivare när det gäller just konflikter på jobbet?

Tamara Maskovic Wängborg Medlingscentrum, grundare av Medlingscentrum, delar i det senaste avsnittet av Wowpodden med sig av:

• Vad en konflikt egentligen är, olika typer av konflikter och vad de vanligaste anledningarna till konflikter i en grupp eller organisation är.

• Hur du kan minska och förebygga konflikter samt när du bör gå in och hantera dem.

• Passivt kontra destruktivt ledarskap - Vad är skillnaden och varför är det ena farligare än det andra?

Och mycket mer…

Lyssna in avsnittet och få inspiration till att bli en modigare konflikthanterare!

Föregående
Föregående

PåJobbetpodden

Nästa
Nästa

Ledarskapsutvecklingspodden